Cevap :
YAHYA KEMAL BEYATLI
AHMET HAMDİ TANPINAR
HUZUR
MEMDUH ŞEVKET ESENDAL
AYAŞLI VE KİRACILARI
SAİT FAİK ABASIYANIK
PEYAMİ SAFA
DOKUZUNCU HARİCİYE KOĞUŞU
FALİH RIFKI ATAY
NURULLAH ATAÇ
GÜNLERİN GETİRDİĞİ/SÖZDEN SÖZE
SUUT KEMAL YETKİN
ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR
FAHİM BEY VE BİZ
AHMET KUTSİ TECER
AHMET MUHİP DIRANAS
CAHİT SITKI TARANCI
FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA
HALİKARNAS BALIKÇISI (CEVAT ŞAKİR KABAAĞAÇLI)
KEMALETTİN KAMU
CAHİT KÜLEBİ
HALDUN TANER
BEHÇET NECATİGİL
SABAHATTİN EYÜBOĞLU
NECİP FAZIL KISAKÜREK
ORHAN KEMAL
KEMAL TAHİR
YAŞAR KEMAL
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATÇILARI
YAHYA KEMAL BEYATLI
( 1884 - 1958 )
*Sanatçı kişiliğini Paris’te okurken ünlü tarihçi Albert Sorelin derslerinden aldığı tarih zevkinden ve günündeki Fransız şairlerin ölçü ve biçim güzelliğinde buldu.
*Şiirlerinde Türk tarihinin, Türk sanatının başarılı geçmişini, çevresinin güzelliklerini ve bunlar karşısındaki kişisel duygularını dile getirmiştir.
*Duygu, düşünce ve hayali ustalıkla kaynaştırdı ve lirik-epik şiirlerinin konularını aşk, doğa, deniz, ölüm ve sonsuzluktan aldı.
*Şiirde dile, sözcükleri özenle seçilerek yerli yerinde kullanılmasına, biçim mükemmelliğine, ahenk ve kafiyeye önem vermiştir
*Ok şiiri hariç bütün şiirlerini aruz vezni ile yazmıştır.Aruzu Türk aruzu haline getirmiştir.
*Parnasizmin edebiyatımızdaki en büyük temsilcisidir.
ESERLERİ :
Şiirleri; Kendi Gök Kubbemiz , Eski Şiirin Rüzgarı, Rubailer.
Nesirler; Aziz İstanbul, Eğil Dağlar,
Siyasi Hikayeler; Edebiyata Dair.
MEMDUH ŞEVKET ESENDAL
(1883-1952)
*Edebiyatımızda Çehov tarzı hikayenin temsilcilerindendir.
*Hikayelerine konu olarak, halkın içinde ilgi çekmeyen kişileri ve onların önemsiz görünen davranışlarını alır.
*Bunların gülünç, iyi ve kötü yanlarını sevdirerek tanıtır.
*Hikayelerdeki kişileri çevremizde görür gibi, tanır gibi oluruz.
*Hikaye türüne yalınlık getirmiş ,onu gereksiz süslemelerden kurtararak halktan kişilere ve basit görünüşlü gerçek olaylara yöneltmiştir.
*Marifeti hayata uymayan bir şey kabul eder. Kahramanlarının ruhsal durumlarını basitçe anlatmıştır.
*Eserlerinde konuşma dilini kullanır.Hikayelerinde gözlem gücü son derece kuvvetlidir.
ESERLERİ:
Hikayeleri: Otlakçı, Hikayeler, Mendil Altında, Hava Parası ,Temiz Sevgiler
Romanları:Ayaşlı ve Kiracıları, Miras,
Vassaf Bey
SAİT FAİK ABASIYANIK
(1901-1962)
*Edebiyatımızdaki Çahov tarzı hikayenin temsilcilerindendir.
*Yazmanın kendisi için bir ihtiyaç olduğuna inanmıştır.
*Gözlemci ve gerçekçi bir yazardır.
*Toplumcu konu alan hikayelerinde toplumdaki bazı problemleri işler.
*S.Faik'e kadar işitilmemiş, okunmamış sözler, hatta kelimeler, yadırganan bir üslup, konu sayılamayacak kadar aykırı konular onun dikkatini çekmiştir.
*Düşüncelerini ve hayallerini içtenlikle anlatır.
*Hikayelerinde yakından tanıdığı, gözlemlediği kişileri okuyucularına anlatır.
*Kahramanlarını, yaşadıkları çevreye ve karakterlerine uygun olarak ele alır ve anlatır.
*Deniz, tabiat, yaşlı adam, bir boyacı çocuk, balıkçı kahvesi onun hikayelerinde sık rastlanan unsurlardır.
*Hikayelerini yapmacıklıktan ve sanat kaygısından uzak bir dille yazmıştır.
ESERLERİ:
Romanları:Kayıp Aranıyor, Medar-ı Maişet Motoru
Hikayeleri:Semaver, Şahmerdan, Sarnıç, Havada Bulut, Son Kuşlar, Alemdağ’da Bir Yılan, Lüzumsuz Adam, Mahalle Kahvesi