Hikâye türünün Türk edebiyatındaki tarihî gelişimini araştıran bir kişi aşağıdaki eserlerden hangisini diğerlerinden sonra incelemelidir?
A) Küçük Şeyler
B) Kerem ile Aslı
C) Semaver
D) Yüksek Ökçeler
E) Dede Korkut Hikâyeleri
6. I. Tabağındaki köfteleri zevkle yemişti.
II. Odanın kapısını açmasıyla etrafa naftalin kokusu yayıldı.
III. Bir insanın güvendikleri, onu yarı yolda bırakmamalı.
IV. Barış Manço şarkısında “Sen gülünce güller açar,
Gülpembe” diyerek sesleniyor sevdiğine.
V. Bu saatten sonra bu şehirden ayrılmayı kesinlikle aklına
bile getirmezdi.
Bu cümlelerin hangisinde fiilimsiye yer verilmemiştir?
A) I B) II C) III D) IV E) V
7. Türk edebiyatında olay hikâyeciliğinin en büyük temsilcisi Ömer
Seyfettin’dir. Ayrıca Refik Halit Karay, Reşat Nuri Güntekin,
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Kemal, Samim Kocagöz,
Necati Cumalı, Talip Apaydın da olay hikâyesi yazan yazarları-
mızdandır.
Bu cümlede virgülün kullanım işlevi aşağıdakilerden han-
gisidir?
A) Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak
B) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime gruplarını ayır-
mak
C) Cümle içinde ara sözleri ayırmak
D) Uzun cümlelerde yüklemden uzak düşmüş özneyi belirtmek
E) Anlama güç kazandırmak için tekrarlanan kelimeleri ayır-
mak
8. Dinle sana bir nasihat edeyim
Hatırdan gönülden geçici olma
Yiğidin başına bu iş gelende
Anı yâd ellere açıcı olma
Bu dizeler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bir koşmanın ilk dörtlüğüdür.
B) 11’li hece ölçüsüyle yazılmıştır.
C) Öğüt verme amacı taşımaktadır.
D) Redif ve uyakla ahenk sağlanmıştır.
E) Dilin, göndergesel işlevi kullanılmıştır.
10. I. Dirse Han Oğlu Boğaç Han
II. Salur Kazanın Evinin Yağmalanması
III. Kam Büre Beg Oğlu Alp Er Tunga
IV. Koca Duha Oğlu Deli Dumrul Hikâyesi
V. Kanlı Koca Oğlu Kan Turalı Hikâyesi
Numaralanmış hikâyelerden hangisi “Dede Korkut Hikâyeleri”
nden biri değildir?
A) I B) II C) III D) IV E) V