2. Islam felsefesinde irade özgürlüğu problemi açısından Cebriye Maturidi, Eş'ariyye ve Mullezile kelamcıların leri önemlidir. Cebriye Davranişi yaratan Allah tir Davranışı tercih eden ve insana yaptıran Allah'tur Insan davranışından sorumlu değildir Maturidi Insan istediği için birden fazla davranışı yaratan Allah tir Davranışlardan herhangi birini tercih eden ve yapan insandir Insan davranışından sorumludur Insan ozgurdur Insan özgür değildir Insan ne özgurdur ne de özgür değildir. Eş'ariye Insanın seçmesi için birden fazla davranışı yaralan Allah'tır. Davranışlardan herhangi birini tercih eden ve yapan insandır. Insan davranışından sorumludur. Mu'teziye Insan istediği için davranışını kendisi oluşturur. davranışın imkanini Allah yaratır. Davranışı tercih eden ve yapan insandır Insan davranışlarından sorumludur. Verilen görüşler değerlendirildiğinde aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir? A) Insan eylemlerinde özgür olmaması düşünülemeyen bir varlıktır. B) Kelamcılar arasında insanın isteğe bağlı seçme özelliğinin olmadığı görüşü yaygındır. c) Kelamcılar insanın Allah tarafından müsaade edilen eylemleri yapabileceği görüşünde hemfikirlerdir D) 'Tedbir insandan takdir Allah'tan" anlayışı kelamcıların ortak görüşleri arasındadır. E) Irade özgürlüğü problemi insanın seçme ve eylemde bulunma mantığı üzerinde şekillenir. ​

2 Islam Felsefesinde Irade Özgürlüğu Problemi Açısından Cebriye Maturidi Eşariyye Ve Mullezile Kelamcıların Leri Önemlidir Cebriye Davranişi Yaratan Allah Tir D class=