Cevap :
Cevap:
Bir bitmap'e, görünümünü değiştirmek için noise() veya perlinNoise() yöntemini kullanarak gürültü efekti uygulayabilirsiniz. Gürültü efekti, karıncalı gösteren bir televizyona benzetilebilir.
Bir bitmap'e gürültü efekti uygulamak için noise() yöntemini kullanın. Bu yöntem bir bitmap görüntünün belirli bir alanındaki piksellere rastgele bir renk değeri uygular.
Bu yöntem beş parametre kabul eder:
randomSeed (int): Deseni belirleyen rastgele tohum sayısı. Adının içinde rastgele ifadesi geçmesine rağmen, aynı sayı iletildiğinde bu sayı aynı sonuçları oluşturur. Gerçekten rastgele bir sonuç elde etmek için Math.random() yöntemini kullanarak bu parametreye rastgele bir sayı iletin.
low (uint): Bu parametre her bir piksel için üretilecek en düşük değeri belirtir (0-255). Varsayılan değer 0'dır. Bu değerin düşük olması daha koyu bir gürültü deseni oluştururken daha yüksek bir değer verilmesi halinde daha parlak bir desen oluşacaktır.
high (uint): Bu parametre her bir piksel için üretilecek en yüksek değeri belirtir (0-255). Varsayılan değer 255'tir. Bu değerin düşük olması daha koyu bir gürültü deseni oluştururken daha yüksek bir değer verilmesi halinde daha parlak bir desen oluşacaktır.
channelOptions (uint): Bu parametre gürültünün bitmap nesnenin hangi kanalına uygulanacağını belirler. Bu sayı dört kanal ARGB değerlerinin her türlü kombinasyonu olabilir. Varsayılan değer 7'dir.
grayScale (Boolean): true değeri verildiğinde, bu parametre bitmap piksellerine randomSeed değerini uygulayarak görüntünün tüm renklerini siler. Alfa kanalı bu parametreden etkilenmez. Varsayılan değer false'dır.
Aşağıdaki örnek bir bitmap görüntüsü oluşturur ve bu görüntüye mavi gürültü deseni uygular: