Örnek proje yaratırken yazdığımız organization değeri ne işe yarar?
A Bir nevi kendi imzamız gibi, bu uygulamanın bize ait olduğunu bize hatırlatır
B Uygulamanın ismi ile birlikte bir app id oluşturarak marketlere konulduğunda uygulamayı diğerlerinden ayırt etmeye yarar
C Kodumuzun içinde her Dart dosyasının başındaki yorum satırlarında ismimiz ile birlikte geçer
D Kullanacağımız kütüphanelerin hangileri olduğunu seçmemize yarar
Soru 2
Fonksiyon tanımlamasında kullanılan => şeklindeki ok işareti ile ilgili hangisi doğrudur?
A Sadece iki ifade içerip hiçbir değer dönmeyen fonksiyonlar için kullanılabilir
B Sadece tek ifade içerip o ifadenin değerini dönen fonksiyonlar için kullanılabilir
C Birden fazla ifade içerip onlardan ilkinin değerini dönen fonksiyonlar için kullanılabilir
D void fonksiyonlar için kullanılamaz
Soru 3
Nullable bir classa ait bir nesnenin fieldlarına erişirken hangisi yanlıştır?
A Fieldlara doğrudan erişim sağlanabilir, ek adımlara gerek olmaz
B ? kullanılarak fieldlara erişilir ve sonuç da daima nullable olur
C ! kullanılarak fieldlara erişilir fakat nesne null ise hata oluşur
D if komutu kullanılarak nesnenin null olup olmadığı kontrol edilir, nesne null değil ise güvenli erişim sağlanır
Soru 4
Aşağıdaki kod örneğinde konsola ne yazılır? student1.name = 'ahmet'; student2.name = 'ali'; student1 = student2; student1.name = 'hasan'; print(student2.name);
A student1
B ahmet
C ali
D hasan
Soru 5
Aşağıdaki yapıların hangisi üzerinde direkt olarak bir iterator ile gezinmemiz mümkün değildir?
A Iterable
B Map
C Set
D List
Soru 6
Widget'larla ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A AppBar, uygulamanın alt tarafında bulunan ve navigasyon amacıyla kullandığımız widget'tır
B AppBar widget'ını Container içerisindeki appBar parametresine veririz
C Scaffold tüm ekranı kaplayan bir widget'tır
D Icon widget'ı üzerine basılabilir bir widget'tır ve buton görevi görür
Soru 7
State'lerin yaşam döngüsüyle ilgili hangisi yanlıştır?
A Bir state oluşturulduğunda ilk olarak build method'u çağrılır ve sonrasında initState tetiklenir
B State yok olmadan önce dispose method'u tetiklenir
C Stateler build method'u tekrar çağrıldığında çöpe atılmazlar
D State yeni bir widget nesnesi ile eşleştiğinde didUpdateWidget tetiklenir
Soru 8
Widget ağacında alttaki bir widget'ın üstteki bir widget'a hangi yolla bilgi iletmesi en uygundur?
A Üstteki, çocuğu yaratırken kendi referansını parametre olarak verir
B Üstteki, çocuğu yarattıktan sonra onun referansını tutar ve ona kendi referansını verir
C Çocuk, StatelessWidget'ın parent property'sini kullanarak üsttekine erişir
D Üstteki, çocuğa istediği zaman çağıracağı bir fonksiyon verir
Soru 9
Bir Row'un çocukları arasında Expanded varsa ve Row'a mainAxisSize.min parametresi verilmişse ne olur?
A mainAxisSize.min gözardı edilir ve Row mainAxisSize.max gibi davranır
B Expanded, Flexible gibi davranır
C Expanded gözardı edilir ve o hiç yokmuş gibi davranılır
D Row yatayda olabilecek minimum büyüklüğü alır
Soru 10
Bir ekrandan geri dönülmesi esnasında kullanıcıya ekrandakileri kaydetmek isteyip istemediğini sormak istiyoruz. Ne yapabiliriz?
A Navigator.of(context).pop()'u çağırmadan önce bir if ile kontrol yapabiliriz
B WillPopScope kullanarak .pop() yerine .maybePop() kullanabiliriz
C Kullanıcı Android'de back butotuna basarsa .pop() kodunu biz çağırmadığımızdan hiçbir şey yapamayız
D Geri dönerken verileri diğer ekrana iletip o ekranda soruyu sorabiliriz. Kabul ederse kaydetme işini orada yapabiliriz