4- Nesne Tabanlı Programlamada Sınıflar

1. …………… nesneleri oluşturmak için önceden oluşturulmuş bir kalıp veya ilk örnek (prototip) olarak da düşünülebilir.

2. Bir sınıftan nesne oluşturma işlemine ……………denir.

3. Sınıfların hangi özelliklere sahip olacağı yani hangi bilgileri saklayacağı sınıflar içerisinde tanımlanan…………… yardımıyla belirlenir.

4. Sınıfların hangi davranışlara sahip olduğu ya da hangi işlevleri yerine getireceği sınıf tanımı içerisinde yazılan ……………ile belirlenir.

5. …………… sayesinde bir sınıfı kullanırken o sınıfın nasıl çalıştığı bilinmek zorunda kalınmaz.

6. Aşağıdakilerden hangisi sınıf kapsamı dışında yapılır?
A) Alan tanımlama
B) Metot tanımlama
C) Kurucu oluşturma
D) Sınıfı örnekleme (Sınıfın kurulması)

7. Aşağıda verilen sınıftan örneklenen bisikletin nesnesi için aşağıdakilerden hangisi
derleyici hatasına neden olur?
class Bisiklet
{
private int hiz = 0;
public int vites = 1;
int vitesSayisi = 6;
public Bisiklet()
{
vites = 2;
}
public void VitesDegistir(int yeniDeger)
{
vites = yeniDeger;
}
public void Hizlan(int artis)
{
hiz = hiz + artis;
}
}
A) bisikletim.VitesDegistir(3); C) bisikletim.Hizlan(20);
B) bisikletim.vitesSayisi = 18; D) bisikletim.vites = 5;

8. Tanımlanan sınıftan örneği oluşturulan bazı nesnelerin farklı durumlarda başlatılması
gerektiğinde aşağıdakilerden hangisi kullanılır?
A) Örnekleme B) Aşırı yüklenmiş kurucu
C) Metot D) Alan

9. …………… metotları kullanmak için nesne oluşturmamıza gerek yoktur.

10. Statik alanlar o sınıftan oluşturulmuş bütün nesneler tarafından ……………

11. Uygulama içerisinde pek çok durumda işe yarayacak yararlı metot ve alanları bir arada tutmak için ………………………… kullanılır.

12. ………………………… içerisinde metot tanımı bulunduramaz ve sahip oldukları alanlara başlangıç değeri verilmek zorundadır.

13. ( ) Statik metotları kullanmak için nesnenin bir örneğini oluşturmak gerekir.

14. ( ) const anahtar cümlesi ile tanımlanmış bir alanın değeri değiştirilemez ve o alan static olur.

15. ( ) Static sınıflar, new anahtar kelimesi ile oluşturulur.

16. Aşağıdaki anahtar sözcüklerden hangisi sınıfın yeni bir örneğini oluşturmak için
kullanılır?
A) class B) new C) public D) private

17. Aşağıdakilerden hangisi Oyun adlı bir sınıfın varsayılan kurucu tanımı olabilir?
A) public Oyun(int x, int y) B) public int Oyun()
C) public Oyun() D) public void Oyun()

18. Oyun adında bir sınıftan aşağıdaki ifade ile bir nesne oluşturulurken aşağıdaki kuruculardan hangisi çalıştırılır?
Oyun yeniOyun = new Oyun(400, 500);
A) public Oyun(int x, int y)
B) public Oyun(double x, int y)
C) public Oyun(double x, double y)
D) public Oyun()

19. Aşağıdaki alan bildirimlerinden hangisi sınıf dışından erişilebilir bir alan tanımlar?
A) int a = 0;
B) private b;
C) int c;
D) public int d = 0;

20. Statik bir sınıf içerisine yazılan aşağıdaki tanımlamalardan hangisi derleyici hatasına neden olur?
A) private int b;
B) public const double PI = 3.14159;
C) public static BilgileriYaz();
D) public static a = 1;

CEVAPLAR: 1-Sınıf 2-Örnekleme 3-Alanlar 4-Metotlar 5-Kapsülleme 6-D 7-C 8-B 9-Static 10-Paylaşılır 11-Static sınıflar 12-Anonim Sınıflar 13-Yanlış 14-Doğru 15-Yanlış 16-B 17-C 18-A 19-D 20-A